En blogg om att komma i form, hitta löpglädjen och må bra.

söndag 9 september 2012

Och nu då?

Jag startade den här bloggen för att bli lite extra sporrad att träna inför Tjejmilen. Nu har Tjejmilen varit. Vad händer nu då kanske någon undrar. Ja, jag tänker i alla fall inte sluta springa. :-)

Närmast väntar ett nytt 10 km-lopp. Hässelbyloppet 14 oktober.  Skall bli kul att se om jag kan springa lika fort som på Tjejmilen. Det skall ju vara ett lättsprunget lopp. Återkommer säkert med rapport från det. Annars blir det nog lite tyst här på bloggen. Jag tänker fortsätta springa ungefär som jag gjort hittills. Siktar på att komma under 25 minuter på 5 km och under 50 minuter på milen nästa år. Tänkte också försöka mig på en halvmara nästa sommar. Det är nog bra att ha något att se fram emot som gör att jag inte börjar slarva med träningen. Planen är att fortsätta springa utomhus så mycket det bara går i vinter. Och för de dagar när det är för kallt, mörkt eller snöigt så har vi skaffat ett löpband. Nu finns inga ursäkter. ;-)

Ha´ det så bra!

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar