En blogg om att komma i form, hitta löpglädjen och må bra.

söndag 2 september 2012

Whoohoo!!!

Starten för grupp 1.

Vilken härlig dag det var igår! Trots regn och lera var stämningen på topp. Och jag var extremt sugen på att se hur fort jag kunde springa. Förra året 57:07. I år hade jag sagt "Under 56 minuter". Men innerst inne hoppades jag på 55, och kanske lite under det till och med...


Snabbast runt var norska Karoline Bjerkeli Grövdal.

Första kilometern gick väldigt fort, på 4:40. Jag hade råkat hamna längst fram i startgruppen och ville inte vara i vägen, så det var ju bara att gasa på. Det var alldeles för fort för mig så jag fick dra ned på tempot sedan. 


Inte långt kvar nu...

 Efter backen vid TV-huset hade jag krafter kvar och kunde öka farten. Hade sett på löparklockan att jag var på väg mot en rekordtid. Då är det inte så svårt att ta i. Blev en blöt och kladdig slutspurt, men det var helt ok i det läget. När jag kom i mål och såg tiden 53:27 på klockan så gjorde det inget att jag var lerig upp till knäna. Jag var bara så glad!

I år gick det bättre att inte bara tänka på tiden utan ha kul och njuta av loppet och stämningen också. Sarah Dawn Finers låt "Because I am a girl" som hon sjöng alldeles innan starten har snurrat i mitt huvud hela dagen. Och skorna är rena igen. ;-)

En toppendag! Längtar redan till nästa år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar